Jak zaopatrzyć wózek do sprzątania hotelu?

Odpowiednio zaopatrzony wózek do sprzątania hotelu to podstawa ergonomizacji pracy personelu sprzątającego. Jeśli wózek do sprzątania będzie zawierał w sobie wszystko to, co potrzebne jest do sprzątania na każdym etapie pracy, unikniemy straty czasu i energii oraz pomożemy pracownikowi wykonywać swoją pracę dokładniej i bardziej rzetelnie. Co powinno znajdować się w wózku do sprzątania dla ekipy sprzątającej hotel?

Jak zorganizować wyposażenie wózka do sprzątania w hotelu?

Wyposażenie wózka będzie zależało od tego, jaki jest standard sprzątanych pokoi oraz od tego, jaki jest rodzaj obsługiwanych pomieszczeń. Inny rodzaj zaopatrzenia jest potrzebny dla osoby sprzątającej hotelowy hall, inny dla osób sprzątających restauracyjne pomieszczenia w hotelu, a jeszcze inny dla ekipy zajmującej się pokojami. W każdym przypadku jednak liczy się to, aby nie zabierać ze sobą zbyt dużych zapasów płynów, które są ciężkie. Należy zabrać tylko po jednej sztuce środka czyszczącego każdego rodzaju. Nie można natomiast oszczędzać na ściereczkach do czyszczenia, papierze, workach foliowych. Nie ma nic gorszego niż piesze wycieczki do magazynku spowodowane tylko i wyłącznie tym, że zabrakło jednej ściereczki lub worka na śmieci.

Wózek do sprzątania w hotelu - jakie środki chemiczne powinien zawierać?

Najlepszy wózek do sprzątania hotelu to taki, który na dolnym poziomie ma dużo miejsca na zużytą pościel. Na górze powinna znajdować się profesjonalna chemia gospodarcza. Jest to też miejsce na ręczniki papierowe, ścierki z mikrofibry. Powinna tam znajdować się również miotełka do kurzu i szczotka do zamiatania (nie wszystkie nieczystości muszą być ściągane odkurzaczem). W wózku powinien znajdować się również płyn do mycia szyb (nie ma potrzeby używania oddzielnych płynów do luster, oddzielnych do okien i oddzielnych do szklanych blatów stolików) - wszystko załatwi jeden środek do czyszczenia powierzchni szklanych). Nie zapomnijmy również o szczotce do czyszczenia toalet (raczej unika się czyszczenia WC szczotkami będącymi wyposażeniem pokoju hotelowego). Konieczne jest też zabranie rękawic gumowych oraz środka dezynfekującego.

Środki higieniczne do hotelu

W wózku muszą znaleźć się też środki higieniczne, które ekipa sprzątająca pozostawi w pokoju hotelowym: mydełka w małych opakowaniach, szampony, płyny do mycia naczyń, mydła antybakteryjne. Warto wkładać do wózka za każdym razem tylko taką ich ilość, która będzie potrzebna przy przejściu przez jedną turę sprzątania (na przykład na jedno piętro). Zapamiętanie wszystkich potrzebnych rzeczy jest utrudnione, szczególnie na początku pracy jako pracownik sprzątający. Dlatego warto mieć w wózku check listę, która pomoże nam odhaczać poszczególne elementy wyposażenia.

Tekstylia do wózka hotelowego

W standardowym wózku do sprzątania w hotelu powinny znajdować się nie tylko środki chemiczne do czyszczenia, odkurzacz, zmiotka i ścierki do sprzątania, ale także tekstylia. Są to prześcieradła, poszewki na poduszki, szlafroki, a także maty do kąpieli i ręczniki. Ekipa sprzątająca jest zobowiązana do wymiany wszystkich tych tekstyliów za każdym razem, gdy goście opuszczają pokój, a także, w zależności od standardu hotelu, w trakcie ich pobytu. Bardzo istotne jest to, aby nie umieszczać wszystkich tekstyliów na jednej półce z workiem na śmieci ani na półce, na której znajduje się chemia profesjonalna do hotelu. Najcięższe przedmioty, takie jak pościele na kołdry oraz prześcieradła powinny znajdować się na dolnej półce - unikniemy dzięki temu konieczności podnoszenia ich na większe wysokości.